Συνεδρίασε στις 18 Δεκεμβρίου η Εκτελεστική Επιτροπή του Υφυπουργείου Αμυντικής Βιομηχανίας (Savunma Sanayii İcra Komitesi) της Τουρκίας και αποφάσισε να ανατεθεί στην ιταλική Telespazio το πρόγραμμα του δορυφόρου παρατήρησης Göktürk-1, αξίας 250 εκατ. δολαρίων, ενώ το πρόγραμμα ανάπτυξης και παραγωγής του Göktürk-2 θα ανατεθεί στην Τουρκική Αεροδιαστημική Βιομηχανία (TAI), η οποία στις 11 Ιουνίου του 2007 εγκαινίασε το νέο κτίριο Συναρμολόγησης και Ολοκλήρωσης Αεροσκαφών και Δορυφόρων συνολικής έκτασης 14.200m².
Στη συνεδρίαση προέδρευσε ο Πρωθυπουργός Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν και μετείχαν ο Α/ΓΕΕΘΑ Στρατηγός Ιλκέρ Μπασμπούγ, ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας Βετζντί Γκιονούλ και ο επικεφαλής της Γραμματείας Αμυντικής Βιομηχανίας (SSM) Μουράτ Μπαγιάρ. Το Αίτημα Προσφορών (RfP) του προγράμματος Göktürk-1 εκδόθηκε στις 14 Ιουλίου 2006, προβλέποντας πολυφασματική διακριτική ικανότητα καλύτερη από 3,2m και παγχρωματική κάμερα 80cm. Στις 5 Δεκεμβρίου 2007 η SSIK απέρριψε την υποψηφιότητα της ισραηλινής ΙΑΙ για δορυφόρο τύπου Ofek, απότε απέμειναν για τελική αξιολόγηση οι προσφορές της EADS Astrium, της γερμανικής ΟΗΒ-System και της Telespazio.
Η SSIK αποφάσισε επίσης να αναθέσει τα παρακάτω προγράμματα ως εξής:
α. Κατασκευή οχημάτων ¾ τόνων στην Otokar.
β. Κατασκευή Φορτηγών οχημάτων 2,5 τόνων, 5 τόνων, και 10 τόνων και 10 τόνων 6 Χ 6, «Ανθεκτικών σε Νάρκες, Προστατευμένων από Ενέδρες (MRAP) στην τουρκική εταιρεία BMC με χρόνο κατασκευής τους 25 μήνες
γ. Αμφίβιων τεθωρακισμένων γαιοπροωθητών στην FNSS.
δ. Εξομοιωτή ελικοπτέρου Cougar στη Havelsan.
ε. Ανάπτυξης ρυμουλκούμενου συστήματος βλημάτων αεράμυνας περιορισμένου ύψους στη Roketsan.
στ. Τυφεκίου Mehmetcik-1 στη ΜΚΕΚ.
ζ. Ταχέων αμφίβιων πλοίων στην εταιρεία Fultrans-ADIK. Το πρόγραμμα αναφέρεται και στην κατασκευή 8 Αποβατικών Σκαφών Αρμάτων (LCT) με επιφάνεια καταστρώματος φόρτωσης 300m² και βάρος φορτίου στους 200 τόνους.
Παράλληλα η SSIK αποφάσισε την έναρξη των προγραμμάτων κατασκευής κέντρου τακτικής ζεύξης δεδομένων των Τουρκικών Ενόπλων Δυνάμεων (TSK), ανάπτυξης τρισδιάστατου ραντάρ έρευνας για την αναβάθμιση του εθνικού ναυτικού Συστήματος Διαχείρισης Μάχης (CMS) GENESIS και εκσυγχρονισμού των οπλικών συστημάτων της Ακτοφυλακής με τα τηλεχειριζόμενα συστήματα STAMP και STOP της Aselsan.
Για όλα τα προαναφερθέντα μέσα θα ισχύσουν τα ΝΑΤΟϊκά στάνταρτς, ενώ επιδίδεται ιδιαίτερη βαρύτητα στο ρόλο της BMC, η οποία δραστηριοποιείται στο χώρο των Ενόπλων Δυνάμεων της Τουρκίας εδώ και 45 χρόνια και στην παραγωγή οχημάτων από το 1972, ενώ μέχρι σήμερα έχει διαθέσει 3.000 οχήματα υποστηρίξεως. Μετά την υλοποίηση του παραπάνω σχεδίου η συμμετοχή της στις Τουρκικές Ένοπλες θα ανέλθει στα 6.000 οχήματα, συνεχίζοντας συγχρόνως και τις εξαγωγές της στο εξωτερικό.
http://www.zaman.com.tr/haber.do?haberno=773307&title=mayina-karsi-zirhli-araclar-yolda
Στη συνεδρίαση προέδρευσε ο Πρωθυπουργός Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν και μετείχαν ο Α/ΓΕΕΘΑ Στρατηγός Ιλκέρ Μπασμπούγ, ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας Βετζντί Γκιονούλ και ο επικεφαλής της Γραμματείας Αμυντικής Βιομηχανίας (SSM) Μουράτ Μπαγιάρ. Το Αίτημα Προσφορών (RfP) του προγράμματος Göktürk-1 εκδόθηκε στις 14 Ιουλίου 2006, προβλέποντας πολυφασματική διακριτική ικανότητα καλύτερη από 3,2m και παγχρωματική κάμερα 80cm. Στις 5 Δεκεμβρίου 2007 η SSIK απέρριψε την υποψηφιότητα της ισραηλινής ΙΑΙ για δορυφόρο τύπου Ofek, απότε απέμειναν για τελική αξιολόγηση οι προσφορές της EADS Astrium, της γερμανικής ΟΗΒ-System και της Telespazio.
Η SSIK αποφάσισε επίσης να αναθέσει τα παρακάτω προγράμματα ως εξής:
α. Κατασκευή οχημάτων ¾ τόνων στην Otokar.
β. Κατασκευή Φορτηγών οχημάτων 2,5 τόνων, 5 τόνων, και 10 τόνων και 10 τόνων 6 Χ 6, «Ανθεκτικών σε Νάρκες, Προστατευμένων από Ενέδρες (MRAP) στην τουρκική εταιρεία BMC με χρόνο κατασκευής τους 25 μήνες
γ. Αμφίβιων τεθωρακισμένων γαιοπροωθητών στην FNSS.
δ. Εξομοιωτή ελικοπτέρου Cougar στη Havelsan.
ε. Ανάπτυξης ρυμουλκούμενου συστήματος βλημάτων αεράμυνας περιορισμένου ύψους στη Roketsan.
στ. Τυφεκίου Mehmetcik-1 στη ΜΚΕΚ.
ζ. Ταχέων αμφίβιων πλοίων στην εταιρεία Fultrans-ADIK. Το πρόγραμμα αναφέρεται και στην κατασκευή 8 Αποβατικών Σκαφών Αρμάτων (LCT) με επιφάνεια καταστρώματος φόρτωσης 300m² και βάρος φορτίου στους 200 τόνους.
Παράλληλα η SSIK αποφάσισε την έναρξη των προγραμμάτων κατασκευής κέντρου τακτικής ζεύξης δεδομένων των Τουρκικών Ενόπλων Δυνάμεων (TSK), ανάπτυξης τρισδιάστατου ραντάρ έρευνας για την αναβάθμιση του εθνικού ναυτικού Συστήματος Διαχείρισης Μάχης (CMS) GENESIS και εκσυγχρονισμού των οπλικών συστημάτων της Ακτοφυλακής με τα τηλεχειριζόμενα συστήματα STAMP και STOP της Aselsan.
Για όλα τα προαναφερθέντα μέσα θα ισχύσουν τα ΝΑΤΟϊκά στάνταρτς, ενώ επιδίδεται ιδιαίτερη βαρύτητα στο ρόλο της BMC, η οποία δραστηριοποιείται στο χώρο των Ενόπλων Δυνάμεων της Τουρκίας εδώ και 45 χρόνια και στην παραγωγή οχημάτων από το 1972, ενώ μέχρι σήμερα έχει διαθέσει 3.000 οχήματα υποστηρίξεως. Μετά την υλοποίηση του παραπάνω σχεδίου η συμμετοχή της στις Τουρκικές Ένοπλες θα ανέλθει στα 6.000 οχήματα, συνεχίζοντας συγχρόνως και τις εξαγωγές της στο εξωτερικό.
http://www.zaman.com.tr/haber.do?haberno=773307&title=mayina-karsi-zirhli-araclar-yolda
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου